Markägare?

Svärföräldrarna har vart i Dahab de tre senaste dagarna och hälsat på oss. Vi har tittat på en massa mark och nu verkar det som att vi har hittat ett bra ställe, om inga problem uppstår blir vi ev markägare inom en snar framtid.

20120819-164432.jpg

20120819-164641.jpg

3 tankar om “Markägare?

  1. Åh är det i början av 2013 jag har undrat så. Gubben viste inte heller för vi båda hörde tidigare att det skulle öppna nu i juli. Men inget öppnat. Jag ska springa dit när det öppnar! Tror mitt liv kommer vara räddat!

    Va roligt med en ”ny” läsare som gjort sig till känna.
    Det roliga är att jag läser din blogg också utan att jag någonsin kommenterat.
    Men jag har inte förstått riktigt, bor din man med dig i sverige? Och ska ni flytta till Egypten, läste något om att ni hittat mark? Kommer inte riktigt ihåg faktiskt vad jag läste var ett tag sen :p

  2. Tack för din kommentar! Det var verkligen inte lätt att skriva det inläggen. Men jag tycker att det behöver komma fram hur många som verkligen har det svårt i skolan, där skolan faktiskt inte gör ett skit. Så vet det iaf i min skola!!

    Ja vi bor i Kairo! Helt underbar stad! Vi lägenheten. Vi ville egentligen köpa en lägenhet och det var det vi letade efter i början men vi hittade inget av intresse i våran prisklass, så det fick bli att hyra men det funkar väl det också.
    Vi har nämligen pratat lite om att kanske bara stanna i Egypten i ett eller 2 år och sedan åka nån annanstans där Ahmed kan jobba med samma som han gör nu men tjäna mer än dubbelt så mycket. Så att vi kan flytta tillbaka hit och köpa en lägenhet och eventuellt starta något eget! Men vi får se hur det blir. Det är väldigt svåra tider här just nu och framtiden ser tyvärr inte ut att bli bättre!! Men bara framtiden kan avgöra!!

    Ja börja blogga igen!!!!! Har ni några planer på att åka ner snart!
    Men så kul att köpa tomt och bygga hus.
    Till dahab ska vi på nog på våran honeymoon!! 🙂

Lämna en kommentar